maanantai 7. huhtikuuta 2008

Vastarannalla

Koskapa resorttimme oli mukavuudestaan huolimatta hyvin eristäytynyt, muutimme saaren toiselle laidalle muutamaksi päiväksi katselemaan vähän millaista menoa siellä on. Löysimme lähinnä länkkäreille suunnattuja vaate-, koru-, rihkama- ja matkamuistomyymälöitä sekä länsimaisia ravintoloita ja kahviloita. Tulihan sitä toki vähän shoppailtuakin... Minua tuppasi ärsyttämään taksimiesten jatkuva "taxi, taxi" -huutelu, varsinkin kun about kaikki oli kävelymatkan päässä, paitsi jos olisi halunnut aivan toiselle laidalle saarta!

Asustelimme kerrankin aika luxushotellissa, eikä hinnaksi silti tullut kuin viisi euroa per nassu. Huoneessa oli parveke, peilipöytä, vaatekaappi, kuuma suihku, jääkaappi/minibaari ja tv:n lisäksi DVD-soitin ja alakerrasta sai lainata leffoja ilmaiseksi. Eipä sitä tullut paljon sisällä istuskeltua, mutta yhtenä iltana katselin Bourne Ultimatumin.

Heti ensimmäisenä päivänä vastarannalla kävimme pelaamassa minigolfia. Rata oli oikein hieno ja ovela. Siellä oli mm. "golden gate" -silta, jonka yli pallo piti saada, oli myös suuri linna sekä Stone Henge. Sellaista tv:stä tuttua tuulimyllyestettä ei valitettavasti ollut. Meidät ylätti pelin alkumetreillä pieni sadekuuro, joka oli sekä yllättävä että virkistävä. Eihän täällä oikeastaan pitäisi sataa tähän aikaan vuodesta! Teemu voitti pelin, vaikka aika tasaväkisiä me kaikki oltiin.

Illan pimeydyttyä (täällä ei ole hämäryyttä) näimme/osallistuimme rannalla tulenpyöritykseen sekä todistimme jättimäisen teepussiraketin lähtölaukausta! Jos joku ei tiedä mikä on teepussiraketti, niin voipi meitä kiskoa joskus hihasta, se pitää nimittäin näyttää eikä kertoa! Rannalta hotelille palatessa kävimme katsomassa paria saaren nähtävyyttä: aikaisemman kuninkaan patsasta sekä monogrammia, jonka hän oli saarella vierrailleessaan kiveen kaivertanut. Siellä oli pieni alttari ja sytytimme pari suitsuketta.

Koh Taolta suuntasimme takaisin Chomphoniin tällä kertaa Speed Boatilla. Saimme istuskella kannella ja nauttia auringosta. Näimme paljon lentokaloja, ja oli aivan hulvattoman hullua kuinka kauan kalat lensivät ennen kuin tippuivat takaisin veteen.

2 kommenttia:

  1. Tai minua minua minua!

    Minä tahdon näyttää teepussiraketin!

    Minä minä minä! o/

    -Erja

    VastaaPoista
  2. Mahtavaa tulishowta siis tiedossa. Raisa ja Teemu pyörittelee niitä tulipalloja ja loppuhuipennuksena Erja laukaisee teepussiraketin. Milloinhan tämä olisi nähtävissä?

    -Sirpa-

    VastaaPoista

Terkkuja Raisalle ja Tepelle!